Sep 10, 2012

Day 3 and Day 4

Many people came to visit my exhibition, from various places, not only Tokyo but outside of Tokyo as well. I am very glad to see my friends and visitors and I really appreciate them visiting the exhibition.

土日は本当に沢山の方々が来て下さり、本当にありがとうございました。
1人1人には お礼を申し上げようと思っていますが、一度ここで心から感謝の気持ちでいることをお伝えしたいと思っています。


On Sunday, we had a "Painting fabric bag workshop"! Four children came and enjoyed making their own bag! The picture above is a 9-year-old girl, Shiori. The cute red heart on the top right corner of this photo is painted by a 3-year-old girl Akari!

日曜日は、「Myエコバッグを作ろう!ワークショップ」でした。4人のお子さんが参加。みんな、楽しく絵を描きました。その集中力は驚くほど!写真は、9歳の女の子が猫の絵を描いている所です。そして、写真の右上にちょっと見えている可愛いハートのバッグは3歳の女の子が描きました。


 This is the bag painted by four-year-old Emika. She drew many happy faces on one side, and lots of balloons on the other side.

こちらの4歳の女の子は、沢山、色んな色の笑顔を描きました。裏には、沢山の風船を描きました。布も切ったりはったり。可愛いバッグができあがりました。

This cool blue fish swimming in the sea was painted by a 5-year-old boy. On the other side of this bag, he painted another fish and various kinds of trains! He was very proud of the result!

こちらの堂々たる青い魚は5歳の男の子が描きました。珊瑚やわかめも丁寧に描かれているでしょう!別の面には、色んな鉄道ともう一匹のお魚を描きました。


The 9-year-old girl eventually finished her bag like this!
9歳の女の子の大人顔負けのデザイン。

All of the children made really good designs and took their bags back home with them. Thank you for coming!

The next workshop will be on 15th (Sat). There are 2 spaces left.

みんな、楽しいバッグを作って家に持って帰りました。参加してくれて本当にありがとうございました。

次のワークショップは15日(土)です。あと2名様参加可能です。
本当にみんな素敵なバッグを作りました。

No comments: